본문 바로가기

카테고리 없음

[cocos2d-x]Chapter1. HelloWorldScene

 처음시작한 cocos2d-x 공부!

 예제대로 실행해보고 코드별로 확인한 부분 주석달아서 다시한번 복습하기..

 모든 코드 라인을 이해하고 주석을 달 수 있는 수준이 될때까지!!


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
#include "AppDelegate.h"
#include "HelloWorldScene.h"
 
USING_NS_CC;
 
AppDelegate::AppDelegate() {
 
}
 
AppDelegate::~AppDelegate() 
{
}
 
//if you want a different context,just modify the value of glContextAttrs
//it will takes effect on all platforms
void AppDelegate::initGLContextAttrs()
{
    //set OpenGL context attributions,now can only set six attributions:
    //red,green,blue,alpha,depth,stencil
    GLContextAttrs glContextAttrs = {8888248};
 
    GLView::setGLContextAttrs(glContextAttrs);
}
 
// If you want to use packages manager to install more packages, 
// don't modify or remove this function
static int register_all_packages()
{
    return 0//flag for packages manager
}
 
bool AppDelegate::applicationDidFinishLaunching() {
    // initialize director
    auto director = Director::getInstance();
    auto glview = director->getOpenGLView();
    if(!glview) {
// glview = GLViewImpl::create("My Game"); -> 이 부분은 원본 소스 , 
기본 화면 사이즈는 960x460이기 때문에 Rect로 사이즈 변경
        glview = GLViewImpl::createWithRect("My Game", Rect(00480320));
        director->setOpenGLView(glview);
    }
 
    // turn on display FPS
//director->setDisplayStats(true); -> true일 경우 초당 프레임및 화면출력과 관련된 로그
    director->setDisplayStats(false);
 
    // set FPS. the default value is 1.0/60 if you don't call this
    director->setAnimationInterval(1.0 / 60);
 
    register_all_packages();
 
    // create a scene. it's an autorelease object
    auto scene = HelloWorld::createScene();
 
    // run
    director->runWithScene(scene);
 
    return true;
}
 
// This function will be called when the app is inactive. When comes a phone call,it's be invoked too
void AppDelegate::applicationDidEnterBackground() {
    Director::getInstance()->stopAnimation();
 
    // if you use SimpleAudioEngine, it must be pause
    // SimpleAudioEngine::getInstance()->pauseBackgroundMusic();
}
 
// this function will be called when the app is active again
void AppDelegate::applicationWillEnterForeground() {
    Director::getInstance()->startAnimation();
 
    // if you use SimpleAudioEngine, it must resume here
    // SimpleAudioEngine::getInstance()->resumeBackgroundMusic();
}
 
 
cs

 



소스코드 수정하기 전

 


소스코드 수정 한 후